0-6 μηνών |
|
Ζητήστε βοήθεια εάν δεν αντιδρά σε ήχους ή όταν στην προσπάθειά του να επικοινωνήσει δεν έχει βλεμματική επαφή. |
7-12 μηνών |
|
Ζητήστε βοήθεια εάν δεν αντιδρά σε ήχους ή όταν στην προσπάθειά του να επικοινωνήσει δεν έχει βλεμματική επαφή. |
13-18 μηνών |
|
Ζητήστε βοήθεια εάν η ομιλία του είναιστάσιμη και δεν έχει δείγματα εξέλιξης. |
19-24 μηνών |
|
Ζητήστε βοήθεια εάν η ομιλία του είναι ακατάληπτη, έχει περιορισμένο λεξιλόγιο και δεν χρησιμοποιεί σύντομες φράσεις. |
2-3 χρονών |
|
Ζητήστε βοήθεια εάν η ομιλία του παραμένει ακατάληπτη, δε χρησιμοποιεί άρθρα, προθέσεις, πληθυντικούς και δε σχηματίζει απλές προτάσεις. |
3-4 χρονών |
|
Ζητήστε βοήθεια εάν η ομιλία του παραμένει ακατάληπτη, χρησιμοποιεί μικρές και ανοργάνωτες προτάσεις και δυσκολεύεται να επαναλάβει λέξεις και συλλαβές. |
4-5 χρονών |
|
Ζητήστε βοήθεια εάν η ομιλία του παραμένει ακατάληπτη, ο λόγος του δεν έχει σωστή γραμματική και δεν μπορεί να διηγηθεί |
5-6 χρονών |
|
Ζητήστε βοήθεια εάν η ομιλία του παραμένει ακατάληπτη και περιγράφει γεγονότα και εικόνες μονολεκτικά ή η δομή των προτάσεων του είναι απλοποιημένη αρκετά. |
Ηλικία | Σύμφωνα | Συμπλέγματα |
(2,5-3,0) |
/μ/, /π/, /μπ/, /τ/, /κ/, /γκ/ |
- |
(3,0-3,6) |
/ντ/, /β/, /χ/, /γ/ |
- |
(3,6-4,0) |
/φ/, /σ/, /ζ/, /λ/ |
/σπ/, /πλ/, /κλ/, /βλ/, /κν/, /πν/, /ψ/, /βγ/ |
(4,0-4,6) |
/θ/, /δ/, /ρ/* |
/φλ/, /στ/, /σκ/, /ξ/, /χτ/, /τρ/, /κρ/, /σμ/, /μν/ |
(4,6-5,0) |
/τς, /τζ/ |
/σφ/, /βρ/, /ντρ/, /χν/, /φτ/ |
(5,0-5,6) |
Ξεκάθαρη ομιλία |
/γλ/, /γρ/, /στρ/ |
(5,6-6,0) |
Ξεκάθαρη ομιλία |
/δρ/, /θρ/, /χτρ/ |
*Το /ρ/ είναι ένα σύμφωνο το οποίο μπορεί να κατακτηθεί ακόμα και στην ηλικία των 6 χωρίς να υπάρχει λόγος ανησυχίας.
© 2023 Λογος • Ομιλια • Επικοινωνια - Βαλια Μακρη